четвртак, 23. фебруар 2012.

AUTO KLIME

SERVISIRANJE I ORDŽAVANJE AUTO KLIME
   

     Oko održavanja auto klima često se vodi polemika da li i šta treba raditi, i da li je potrebno bilo šta održavati, ako to radi ! Po pravilu tu su naj bučniji upravo oni koji naj manje znaju. Samozvani "stručnjaci" uglavnom kategorički zagovaraju tezu da se klima uredjaj u automobilu ne treba dirati dok radi ! 


     NE BUDITE NAIVNI, SERVISI SU PUNI  LJUDI KOJI SU SLUŠALI "STRUČNJAKE" ILI SU KUPILI VOZILO, BIVŠE VLASNIŠTVO "STRUČNJAKA" !
     KLIMA UREDJAJ U AUTOMOBILU TREBA DA TRETIRATE TAKO, KAO DA IMATE JOŠ JEDAN MOTOR POD HAUBOM, KOJI IMA ŠEST CILINDARA I ŠEST KLIPOVA, KOJI SE TREBAJU PODMAZIVATI ! KOMPLETAN SISTEM KLIME TREBA PRAVILNO ODRŽAVATI DA SE NE BISTE IZLAGALI NEPOTREBNIM TROŠKOVIMA.  DELOVI ZA AUTO-KLIME SU VEOMA SKUPI !

     Većina vozača koji u svojim automobilima ima klima uredjaj nije upućena kako da ispravno koristi auto klimu i kako da je održava. Evo nekoliko saveta i preporuka koji Vam mogu pomoći :
  1. Ne startujte motor sa uključenom auto klimom !
  2. Auto klimu ne isključujte gašenjem motora !  Auto klimu isključite stotinak metara pre stizanja na odredište. Za to postoje dva ozbiljna razloga. Prvi je zdravstvene prirode, blago vremenim isključivanjem klime izbegava se šok za organizam usled nagle temperaturne promene. Drugi razlog je da se izbegne stvaranje kondenzacije na evaporatoru (hladnjaku u kabini). Kondenzacija na evaporatoru je idealna za razvoj bakterija veoma neprijatnog mirisa, koji se teško uklanja.
  3. Redovno servisirajte auto klimu kod proverenih servisera. Interval izmedju dva servisa je od jedne do dve godine na našem klimatskom području, u zavisnošću od toga da li klimu koristite svakodnevno u letnjim mesecima ili povremeno.
  4. Svake treće, evetualno, četvrte godine, preporučuje se zamena FILTERA-SUŠAČA. Zbog njegove relativno visoke cene, mnogi ga ne menjaju dok god klima ne prestane sa radom ! Filter-sušač nije mehanički već hemijski, ima svoj vek trajanja. Zasićen filter ne skuplja kondenzaciju iz instalacije tako da ona predstavlja problem kao holesterol u krvnim sudovima (smanjuje protok i otežava rad kompresoru). Velika opasnost od prezasićenog filtera je slab protok gasa, zadržavanja ulja, povećanje pritiska u sistemu i kompresor ostaje bez podmazivanja.
  5.  Svakog proleća se preporučuje pranje hladnjaka. u motornom delu. Radni pritisak u većini auto klima je oko 16 bara, a  posledica zaprljanjog hladnjaka klime je povišen pritisak u sistemu koji može preći i 25 bara, a tada najslabiji deo popušta , a i ostajete bez gasa i ulja.
  6. Auto klimu uključujte jednom mesečno i u vreme kada Vam klima nije potrebna. Dovoljno je par minuta rada da se pokrene ulje. Da bi ste startovali klimu, spoljna temperatura mora biti minimum 5-6 stepeni. Ukliko je spoljna temperatura niža, presostat neće dozvoliti njeno uključenje. Naj češća posledica više mesečnog ne uključivanja kljime je pucanje semeringa na kompresoru i gubitak gasa i ulja.
  7. Ne dozvolite da Vam sistem klime ostane bez gasa i ulja, Sistem bez gasa i ulja veoma brzo propada i njegovo ponovno osposobljavanje, u većini slučajeva predstavlja ozbiljan trošak..

Нема коментара:

Постави коментар